Так начнем по делу, хочу создать мод на minecraft fordge 1.19.4 который будет выдавать всем игрокам в мире рандомный блок или предмет который только присутствует на данной версии, начел реализацию знаний ноль, но есть старый добрый youtube и chat gpt по ютубу все понятно сделал там JAVA_HOME там повырезал ненужное в коде, там fordge 1.19.4 в IntelliJ IDEA 2023.3.6 установил, ну вообще как положено, но чтобы мне chat gpt не говорил у меня тупо ошибка, сам мод без нечего у меня запускало (простая оболочка) а тут не запускает, делал все что только можно нечего не работает, и я просто пришел к выводу что мне надо помощь, прошу помогите.
P.S:Если надо то вот build.gradle. И если хотите помочь мне напишите мне в ТГ или давайте созвонимся в ДС тг:https://t.me/brain_time_bro дс:ptichkayo
plugins {
id 'eclipse'
id 'maven-publish'
id 'net.minecraftforge.gradle' version '5.1.+'
}
// version numbering: major.medium.minor-Minecraft version
version = '0.0.1-1.19.4'
group = 'net.timofii.minigame' // http://maven.apache.org/guides/mini/...nventions.html
archivesBaseName = 'minigame' //lowercase characters, numbers, dashes and underscores only
// Mojang ships Java 17 to end users in 1.18+, so your mod should target Java 17.
java.toolchain.languageVersion = JavaLanguageVersion.of(17)
println "Java: ${System.getProperty 'java.version'}, JVM: ${System.getProperty 'java.vm.version'} (${System.getProperty 'java.vendor'}), Arch: ${System.getProperty 'os.arch'}"
minecraft {
// The mappings can be changed at any time and must be in the following format.
// Channel: Version:
// official MCVersion Official field/method names from Mojang mapping files
// parchment YYYY.MM.DD-MCVersion Open community-sourced parameter names and javadocs layered on top of official
//
// You must be aware of the Mojang license when using the 'official' or 'parchment' mappings.
// See more information here: https://github.com/MinecraftForge/MC...ster/Mojang.md
//
// Parchment is an unofficial project maintained by ParchmentMC, separate from MinecraftForge
// Additional setup is needed to use their mappings: https://parchmentmc.org/docs/getting-started
//
// Use non-default mappings at your own risk. They may not always work.
// Simply re-run your setup task after changing the mappings to update your workspace.
mappings channel: 'official', version: '1.19.4'
// accessTransformer = file('src/main/resources/META-INF/accesstransformer.cfg') // Currently, this location cannot be changed from the default.
// Default run configurations.
// These can be tweaked, removed, or duplicated as needed.
runs {
client {
workingDirectory project.file('run')
// Recommended logging data for a userdev environment
// The markers can be added/remove as needed separated by commas.
// "SCAN": For mods scan.
// "REGISTRIES": For firing of registry events.
// "REGISTRYDUMP": For getting the contents of all registries.
property 'forge.logging.markers', 'REGISTRIES'
// Recommended logging level for the console
// You can set various levels here.
// Please read: https://stackoverflow.com/questions/...ent-log-levels
property 'forge.logging.console.level', 'debug'
// Comma-separated list of namespaces to load gametests from. Empty = all namespaces.
property 'forge.enabledGameTestNamespaces', 'minigame'
mods {
minigame {
source sourceSets.main
}
}
}
server {
workingDirectory project.file('run')
property 'forge.logging.markers', 'REGISTRIES'
property 'forge.logging.console.level', 'debug'
property 'forge.enabledGameTestNamespaces', 'minigame'
mods {
minigame {
source sourceSets.main
}
}
}
// This run config launches GameTestServer and runs all registered gametests, then exits.
// By default, the server will crash when no gametests are provided.
// The gametest system is also enabled by default for other run configs under the /test command.
gameTestServer {
workingDirectory project.file('run')
property 'forge.logging.markers', 'REGISTRIES'
property 'forge.logging.console.level', 'debug'
property 'forge.enabledGameTestNamespaces', 'minigame'
mods {
minigame {
source sourceSets.main
}
}
}
data {
workingDirectory project.file('run')
property 'forge.logging.markers', 'REGISTRIES'
property 'forge.logging.console.level', 'debug'
// Specify the modid for data generation, where to output the resulting resource, and where to look for existing resources.
args '--mod', 'minigame', '--all', '--output', file('src/generated/resources/'), '--existing', file('src/main/resources/')
mods {
minigame {
source sourceSets.main
}
}
}
}
}
// Include resources generated by data generators.
sourceSets.main.resources { srcDir 'src/generated/resources' }
repositories {
mavenCentral()
maven {
url 'https://files.minecraftforge.net/maven'
}
}
dependencies {
// Другие зависимости
// Зависимость от Minecraft
minecraft 'com.mojang:minecraft:1.19.4'
}